Projekty
-
Edison
Projekt EDISON spojuje mladé lidi odlišných kultur a národností, aby se seznámili se zvyky, tradicemi a situací v jiných zemích a stali se tak generací, která prolomí prohlubující se mezikulturní bariéru.
Education. Drive. Internacionality. Students. Opportunity. Network.
Vizí projektu je tolerance a příznivé společné soužití české společnosti s různými kulturami a národy, a to na základě jejich porozumění a omezení předsudků a stereotypů.
Díky multikulturní atmosféře, vyvolané zahraničními stážisty, oživuje výuku a zvyšuje zájem o studium mezi žáky a studenty a učí je nebát se odlišného.
Projekt Edison je projektem společnosti AIESEC, což je mezinárodní studentská organizace, která zprostředkovává praxi studentům formou zahraniční stáže nebo členstvím v organizaci. Díky tomu napomáhá rozvoji mladých lidí po celém světě.
(text převzat ze stránek společnosti AIESEC)
Hotelová škola Světlá a Střední odborná škola řemesel Velké Meziříčí je partnerskou školou mezinárodního projektu Edison, který spojuje mladé lidi odlišných národností a kultur.
Od 23. do 28. února 2020 hostila 1 zahraniční stážistku z Indonésie, Wandu Kofifaf. Komunikace probíhala v anglickém jazyce. Ubytování jí bylo poskytnuto na internátu při škole. Zástupce žáků Marco Marangoni ji provedl školou a popovídal jí o historii a zajímavostech Velkého Meziříčí.
Žákům naší školy prezentovala svoji zemi v hodinách anglického jazyka. Její prezentace umožnila žákům seznámit se blíže s kulturou její země. Mnoho žáků má zábrany komunikovat v anglickém jazyce právě kvůli tomu, že ve svém životě nemá mnoho příležitostí se s cizinci setkat. Každoročně právě během týdne projektu Edison takovou příležitost dostávají. Většina žáků naší školy se se zájmem do prezentací zapojila a ptala se na otázky, které je zajímaly. Žáci si mohli prohlédnout indonéskou vlajku, ochutnat indonéské chilli nebo si vyzkoušet tradiční oděv. Prezentace byla následně doplněna online kvízem, který jednak testoval, kolik si toho zapamatovali o Wandě a její zemi, ale také jejich znalosti vlastní země a Evropy.
Ohlasy žáků:
- 1. A - „Super projekt, dobře se mi komunikovalo a měla hodně dobrou prezentaci, jen škoda, že jsme ji měli jena na jednu hodinu a tu druhou kvíz, chtělo by to na delší dobu ... ."
- 2. A - „Slečna byla příjemná. Připravila si zajímavé a zábavné aktivity."
- 2. E/O - „Líbila se mi zábavná hra na telefonu." a „Dozvěděli jsme se něco o Indonésii."
- 4. A - „Líbilo se mi, že se s námi nebála komunikovat a měli jsme možnost slyšet angličtinu i od nerodilého mluvčího." a „Líbilo se mi, že byla milá, upovídaná a vtipná. Kvíz, který vytvořila, byl velice pěkný a naučný. Naučila jsem se nové vědomosti o Palu, Jakartě a jejích zvycích."
- 4. B - „Dozvěděla jsem se více o jejich zemi, zvycích a jídlu. Moc se mi to líbilo." a „Bylo to pro mě přínosné, dozvěděla jsem se nové informace o jiné zemi, poslouchala angličtinu. Slečna byla moc příjemná."
- 1. P - „Kvíz se nám velice líbil, bylo to zábavné. Hlavně jsme se dozvěděli nové věci. Wanda byla velice přátelská, příjemná a společenská. Také nám chutnalo chilli, které dovezla na ochutnání."
- 2. P - „Wanda mluvila velice srozumitelně. Díky tomu jsme mohli pochopit všechny zajímavé informace o Indonésii. To mělo přínos pro naše geografické znalosti a pro rozvoj angličtiny."
Ve Velkém Meziříčí 2. 3. 2020.
Mira Hladká -
Národní plán obnovy - digitalizace
Od roku 2022 poskytuje MŠMT v rámci Národního plánu obnovy finanční prostředky na digitální technologie pro školy.
Více infromací zde: Národní plán obnovy - digitalizace
Další dokumenty ke stažení:
Vzor publicity cíl 172 – distanční výuka
Vzor publicity cíl 173 – prevence digitální propasti
-
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Zapojili jsme se do pětiletého projektu Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
V souvislosti s novelou školského zákona (č. 82/2015 Sb.) jsou i na naši školu kladeny vysoké nároky ohledně zajištění rovného přístupu ke vzdělávání všech dětí, žáků a studentů tak, aby byl plně využit potenciál každého jedince a zároveň nedocházelo ke snižování nároků žádné skupiny. Z tohoto důvodu jsme se rozhodli stát se jednou z 336 škol zapojených do projektu Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi, který realizuje Národní institut pro další vzdělávání.
Více informací o tomto projektu najdete na http://www.inkluzevpraxi.cz.
Benefity pro naši školu
Díky projektu bezplatně získáme:
- koučink a mentoring v oblasti profesního rozvoje pro vybrané pedagogy a vedení školy,
- služby odborných poradců (např. školního psychologa, speciálního pedagoga, metodika pro školské poradenské zařízení, metodika DVPP apod.),
- kurz pro vedení školy určený řediteli a jeho zástupci, který proběhne ve skupině 10 vybraných vedoucích pracovníků škol z kraje,
- příplatek pro vybraného pedagoga, který je garantem zavádění této podpory na naší škole,
- kurz základní přípravyzaměřený na praktické informace z oblasti inkluzivního vzdělávání,
- vyhodnocování inkluzivních podmínek a procesů v naší škole,
- podporu při nastavení služeb v rámci našeho školního poradenského pracoviště.
Zároveň se staneme součástí krajské sítě podpořených škol a školských zařízení, se kterými navážeme užší spolupráci prostřednictvím výměny zkušeností a příkladů dobré praxe, například formou odborných stáží.
Centra podpory školám v oblasti společného vzdělávání
V každém kraji vznikla při krajských pracovištích NIDV Centra podpory školám v oblasti společného vzdělávání, která poskytují konzultace a poradenství nejen školám a školským zařízením, ale i zájemcům z širší veřejnosti.
Motivační semináře
V návaznosti na aktivity center podpory budou probíhat také informační semináře pro odbornou i laickou veřejnost. Jejich cílem je sdílet zkušenosti se zaváděním inkluzivního vzdělávání na konkrétních školách v kraji, rozšířit vhled do této problematiky i široké rodičovské veřejnosti a diskutovat o konkrétních problémech a tématech.
Projekt Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi (registr. číslo: CZ.02.3.61/0.0/0.0/16_020/0004015)je spolufinancován EU. Prohloubením kompetencí pedagogů a řídících pracovníků škol cílí projekt na zvýšení dostupnosti kvalitního vzdělání pro žáky a studenty se speciálními vzdělávacími potřebami, a tím směřuje i k naplnění specifického cíle 3: Podpora společného vzdělávání Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání (OP VVV).
-
Národní plán obnovy - doučování
Cílem programu je zajistit přednostní doučování žákům, kterým hrozí školní neúspěch či v extrémním případě vypadnutí ze vzdělávání. Došlo u nich také k vážnému zhoršení výsledků vzdělávání. Sledován je nejen prospěch, ale také základní přehled v tématech, schopnost navázat na další očekávané znalosti.
Program primárně určen žákům ohroženým školním neúspěchem zejména v důsledku koronakrize (nedostatečná podpora v rodině, špatné materiální zázemí pro účast na výuce, speciální vzdělávací potřeby,...), a kterým je vhodné dlouhodoběji věnovat zvýšenou pozornost a podporovat je při dosahování úspěchů ve škole.
KRITÉRIA VÝBĚRU ŽÁKŮ
- Žák s 20% a vyšší absencí ve školním roce 2020/21 a/nebo na podzim 2021 z celkového počtu hodin, který neplnil v odpovídající míře zadané úkoly při asynchronní výuce, a došlo u něj ke zhoršení výsledků vzdělávání (sledován je nejen prospěch, ale také základní přehled v tématech, schopnost navázat na další očekávané znalosti)
- Žák, který se neúčastnil distanční výuky, a došlo u něj ke zhoršení výsledků vzdělávání
- Žák, který opakuje ročník nebo byl hodnocen stupněm „dostatečný" na konci školního roku 2020/2021 a/nebo na konci 1. pololetí školního roku 2021/2022
- Žák se speciálními vzdělávacími potřebami, u kterého došlo k pozastavení využívání podpory v době distanční výuky a protiepidemických opatření a současně se u něj projevilo zhoršení výsledků vzdělávání
- Žák s odlišným mateřským jazykem, bez dostatečné podpory v rodině, která se odráží ve zhoršení výsledků vzdělávání
- Žák, jehož jeden nebo oba rodiče mají nejvýše základní vzdělání a současně se u něj projevilo zhoršení výsledků vzdělávání
- Žák, s jehož zákonnými zástupci bylo obtížné komunikovat zejména v období distanční výuky, což se negativně projevilo ve zhoršení jeho výsledků vzdělávání
DOPLŇKOVÁ KRITÉRIA
- Žák z nízkopříjmové rodiny, např.: o příjemce podpory „Obědy pro děti", či jiných evidovaných příspěvků v rámci školy o bez potřebného vybavení pro výuku (učební pomůcky, výtvarné potřeby, vybavení pro tělesnou výchovu) o neúčastní se opakovaně školních akcí kvůli finanční bariéře (výlety, akce aj.)
- Žák v některém z „přechodových" ročníků (první nebo poslední ročník SŠ)
ÚČEL VYUŽITÍ FINANČNÍCH PROSTŘEDKŮ
Finanční prostředky je škola oprávněna použít výhradně na úhradu ostatních osobních nákladů (odměny z dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr) za vykonanou práci související s činnostmi školy vedoucími k vyrovnání vzdělávacích ztrát žáků souvisejících s výpadkem prezenčního vyučování z důvodu pandemie covid-19. Takto podpoření žáci mohou být flexibilně vybráni školou.
KONKRÉTNÍ UZNATELNÉ ČINNOSTI
- Individuální doučování žáků školy
- Skupinové doučování žáků školy
-
Učíme se ze života pro život 2
Implementace Krajského akčního plánu Kraje Vysočina II
Registrační číslo projektu: CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_078/0020364
Doba realizace projektu: 15. 2. 2021 – 30. 11. 2023Cílem projektu je prostřednictvím komunit vzájemného učení, síťováním, vzájemným setkáváním a výměnou zkušeností základních a středních škol podpořit zvýšení kvality a efektivity pedagogického působení učitelů směrem k výuce obohacené o využívání aktivizačních metod a posílené o prvky transferu kompetencí. Tento přístup je předpokladem celkového zlepšení kvality výuky a rozvoje kompetencí a gramotností žáků.
Projekt rovněž podporuje rovné příležitosti ve vzdělávání ve smyslu volby stylu výuky a vhodných inovativních nástrojů, které zohledňují specifika všech žáků. Dalším cílem je podpora kariérového poradenství prostřednictvím pravidelného setkávání kariérových poradců a jejich výměnou zkušeností. Zaměříme se rovněž na systematickou podporu vedení škol, především v oblasti pedagogického leadershipu a řízení pedagogického procesu prostřednictvím Regionální leadership akademie, s dopadem na učení žáků a jejich well-being.